Przywództwo – trening kompetencji liderskich

  1. Celem ogólnym szkolenia jest:
    • przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności niezbędnych w wyborze stylu kierowania,
    • efektywnym pełnieniu roli menedżera i lidera,
    • wywierania wpływu na podwładnych oraz rozwijania swoich cech przywódczych.
  2. Cele szczegółowe to:
    • diagnoza własnego stylu przywództwa na podstawie testów kompetencj i testów psychologicznych,
    • nabycie przez uczestników umiejętności świadomego wyboru stylu przywództwa oraz pełnienia roli menedżera lub lidera w zależności od sytuacji biznesowej,
    • doskonalenie własnych cech przywódczych i własnego stylu przewodzenia,
    • poznanie mechanizmów komunikowania się z podwładnymi oraz rozwiązywania konfliktów w grupie,
    • nabycie umiejętności przewodzenia spotkań biznesowym ( otwieranie spotkań, prowadzenie spójnej prezentacji, inicjowanie reakcji pozstałych członków zebrania).

JAROSŁAW KUCHARSKI – trener, konsultant, wykładowca akademicki. Szkolenia i działania doradcze prowadzi od 15 lat. Specjalizuje się w szkoleniach i usługach doradczych z zakresu tak zwanych umiejętności miękkich (komunikacji, negocjacji, motywacji pozafinansowej, wspierani rozwoju indywidualnego) oraz przywództwa i etyki w organizacjach. Współpracował miedzy innymi z PWC Polska, , Europejskim Centrum Spraw Pracowniczych. Opublikował miedzy innymi: „Kultura na rynku. Wybrane zagadnienia z zarządzania, marketingu i ekonomiki w sferze kultury” (współautorstwo) oraz „Liderzy związków zawodowych – edukacja przez całe życie„. Jest także autorem szeregu artykułów naukowych. Wykłada w Akademii Ignatiaum w Krakowie.

  1. Rozpoczęcie szkolenia:
    • ćwiczenie wstępne: integrowanie uczestników wokół zagadnień bycia liderem,
    • diagnozowanie stylu przywództwa – test.
  2. Wybrane podejścia do przywództwa w organizacji – prezentacja trenerska, case study (przygotowanie w sesjach warsztatowych przez uczestników):
    • pojęcie przywództwa,
    • przykłady przywódców biznesu w XX i XXI wieku,
    • zasady działania skutecznych liderów,
    • podobieństwa i różnice pomiędzy przywództwem i zarządzaniem,
    • teoria władzy jako wskazówka do pełnienia roli lidera w firmie,
    • style kierowania jako połączenie przywództwa z zarządzaniem.
  3. Modele przywództwa – ćwiczenie grupowe, prezentacja trenerska:
    • typy władzy M. Webera,
    • typy władzy M. Follett,
    • źródła przywództwa w firmie,
    • modele wywierania wpływu na podwładnych,
    • modele przywództwa charyzmatycznego.
  4. Rozwój osobowości lidera: autotest, ćwiczenia coachingowe:
    • diagnozowanie własnego stylu zarządzania,
    • ćwiczenie coachingowe – moje wartości i jak chcę je przekazać zespołowi,
    • siły wpływu osobistego na grupę,
    • możliwe sytuacje biznesowe i powiązane z nimi osobiste typy przywództwa
    • techniki wyboru roli „menedżer-lider”,
    • diagnozowanie wpływu cech osobowych na styl przywództwa,
    • doskonalenie cech przywództwa wizjonerskiego.
  5. Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej – ćwiczenie warsztatowe, uzupełniająco prezentacja trenerska.
  6. Informacja zwrotna jako narzędzie motywowania pracowników.
  7. Informacja zwrotna wobec różnych grup pokoleniowych: pokolenie X i pokolenie Y Udzielanie krótkiej informacji zwrotnej.
  8. Podstawowa, czteroetapowa struktura feedbacku (informacji zwrotnej) – schemat udzielania:
    • struktura feedbacku wzmacniającego,
    • struktura feedbacku korygującego.
  9. Zastosowanie poznanych struktur Narzędzia budowania autorytetu – prezentacja narzędzi, kolejno przećwiczenie ich przez uczestników:
    • expose szefa,
    • delegowanie zadań a wydawanie poleceń – podobieństwa, różnice i wpływ na budowanie autorytetu.
  10. Podsumowanie szkolenia – praca indywidualna uczestników:
    • zaplanowanie działań uczestników w ramach rozwoju bycia liderem w firmie – indywidualny plan działania.

Zapytaj o to szkolenie